نظرات ارسالی

فرستنده:یک دوست از ناریان


 ضمن تشکر ازدوست عزیز از روستای خوب دیزان به لحاظ توجه ایشان به وطن خوبان . باید عرض کنم که این طرح سالها پیش توسط دلسوزان ناریان آماده و مطالعات آن انجام گردیده و قابل اجرا در رونا و کردان چال می باشد (طرح صنعتی کردن کشاورزی و دامداری روستای ناریان)برای آبادانی و امید به زندگی بیشتر برای جوانان عزیز . اما افسوس !!!

فرستنده:کانون فرهنگی رسول اکرم (ص) ناریان


 ضمن تشکر از همه عزیزان ما از هر گونه پیشنهاد درخصوص بالا بردن سطح فرهنگی روستای عزیزمان استقبال می کنیم و دست شما را به گرمی می فشریم

فرستنده:روح الله ترابیان


 باسلام خدمت مدیریت محترم سایت آقای رزاقی-درهمایش برگزارشده حضرتعالی برخی ازبرنامه های دردست اقدام برای اعتلای روستایمان رابیان فرمودیدکه ازجمله استفاده بهینه ازظرفیتهای موجودهم ولایتیهایمان بود.مواردی به شرح مختصربه حضورتان جهت مطالعه وهم فکری بااینجانب اعلام میگردد: 1-مکانی درسایت طراحی گرددتاناریانیهای عزیزبه تبلیغ کالاوخدماتشان بپردازندبه مانندهمان تعویض روغنی که درهمایش فرمودید 2-درخصوص طرحngoکه درهمایش بیان نمودیداینجانب این طرح راچندسال قبل درروستایی ازتوابع بخش کجورکه درحال اجراست مشاهده کردم که ازنظرم طرح موفقی بودیکی ازهم دانشگاهیهای اینجانب ازاعضای هییت امنای آن بوده واساسنامه آن رانیزبه من نشان داده درصورت نیازازاین طرح الگوبرداری کرده تازودتراجرایی گردد. 3-درخصوص صندوقهای متعددی که درشهرهای مختلف به نام روستایمان تاسیس وفعالیت مینمایندمی توانیم بایاری خواستن ازعزیزانی که درامورمالی وبانکی فعالیت داشته ودارندازجمله حضرتعالی وآقای ابراهیم رزاقی(فرزندمرحوم مشهدی حجت اله)که دربانک مسکن فعالیت داشته اندوسایرعزیزان کمک گرفته واین صندوقهاراادغام نموده ویک موسسه مالی قدرتمندایجادودرشهرهای مختلف شعبه تاسیس نمود.بنده این موضوع وراهکارهایش رادرسال1387قبل ازتاسیس صندوق تهران به آقای محسن صابری(فرزندحاج مسعودصابری)مطرح نمودم. 4-مکانی درسایت طراحی گرددوازناریانی هاعزیزبخواهیم طرحایشان که باعث اعتلای نام روستایمان می گرددراجهت بررسی عزیزان باتجربه واجرایی شدن درآن قراردهند. البته بایدعرض کنم این مواردبه ذهن حضرتعالی وسایرناریانی های عزیزنیزرسیده وبرای شروع نیاز به همدلی همه عزیزان می باشد.این مطالب رابرای حضرتعالی جهت اطلاع ارسال نموده ام.ضمنآآمادگی خودم راجهت هرگونه کمک وهمکاری اعلام میکنم. شماره تلفن من --------------------------------------------------------------- باسلام به آقای ترابیان عزیز صفحه مربوط به مشاغل وتوانمندیهای الان توی سایت هست(منجمله تعویض روغنی) و هرکسی دیگر اطلاعاتش رو دراختیار سایت قرار بده , حتما برای آن صفحه ای درنظر گرفته خواهد شد. دیگر اینکه یکی دوطرح بعد ازهمایش به دستمان رسیده وپیشنهاد شما هم مکمل آن بوده که صفحه ای برای اخذ طرحها وپیشنهادات درنظرگرفته شود .شما هم اگر زحمت بکشید آن الگوی عملیاتی شده را ارائه کنید. میتوانیم در کارگروه ناریانیها (که خدمات مشاوره ای به شورای اسلامی روستا ارائه می کند)طرح نموده وانشالله منشاءخیری برای روستای زیبا ومردم مهربان آن باشد. ونکته آخراینکه درخصوص ادغام صندوقهای قرض الحسنه و...به نظرمیرسد , طرح این موضوع کمی زود باشد . مگراینکه شما ایده هایی داشته باشید که این نظریه را تقویت کند. اگر طرح ها ونظرات خود را دراختیار قراردهید حتما میتوانیم بیشتر وتخصصی تر روی موضوعات کارکنیم . باتشکر واحترام - روابط عمومی سایت ناریان

فرستنده:یک دوست ازروستای همسایه(دیزان)


 سلام و درود بر شما . امیدوارم پیشنهادهای ارائه شده درباره ی توسعه ناریان و کل طالقان به سرانجامی خوش برسه. اما دوپیشنهاد که شاید بسیار ساده باشه اما احتمالا بتونه موثر و مفید واقع بشه .بنده ی حقیر این پیشنهاد رو به صورت شفاهی در سال 87 با آقای سید افتخار عزیز در میان گذاشتم اما هنوز جوابی نشنیدم. طرح اول :با احداث یک شرکت تعاونی روستایی کوچک و انتقال آب یکی از چشمه های کوههای ناریان و تولید آب معدنی می توان تقریبا 12 شغل مستقیم در محل کارخانه ایجاد کرد.بنده حاضرم توضیحات کارشناسی شده این طرح را به کمک یکی از دوستان که طرح ایشان در دیزان به صورت جدی در حال پیگیری است را در اختیارتان قرار دهم. اما طرح دوم:این پیشنهاد را که با مشورت یکی از کارشناسان مهندسی کشاورزی در بازگشت از سفر گروه کوهنوردی ما از ماست چال در آبان ماه 1386 مطرح شد را عنوان می کنم. در آن سال با gps یکی از اعضای گروه مساحت تقریبی مزرعه مشهور به لتک ناریان یا مزگتک دیزان حدودا 700 هکتار تخمین زده شد(البته فقط جاهای تقریبا مسطح و قابل کشاورزی و باغداری ) طرح زیر با مشورت یکی از اعضاء گروه کوهنوردی با تخصص (کارشناسی کشاورزی مطرح گردید: با احداث نهر از ناریان رود به سمت این مزرعه میتوان این مزرعه رو به زیر کشت برد. در ساده ترین مدل کشاورزی سنتی و با برآورد اقتصادی بسیار پایین و زیان ده در این مساحت سالانه حدودا 1500 تن یونجه فقط در یک نوبت برداشت(چین) تولید میشود. به نظر شما اگر یونجه را با قیمت بسیار پایین و تقریبی هر کیلو 200 تومان (البته به نرخ 5 سال پیش)و با یاد آوری این نکته که:(در همین تعطیلات عید امسال خبر موثق از دامداران ناریان و دیزان این بود که یونجه را به قیمت 1200 تومان به ازای هر کیلو خریداری می کنند) قیمت گذاری کنیم-چقدر پول از این دو روستا به سمت مزرعه داران دشت قزوین سرازیر نکرده ایم؟ جواب بسیار ساده است. اما در مدل پیشرفته ی این طرح با کاشت گل محمدی و سایر گیاهان دارویی در این مزرعه سالانه حدودا 500 میلیون تومان سود خالص نصیب این دو روستا خواهد شد.به یاد داشته باشیم در حال حاضر از این مزرعه چه سودی می بریم؟آیا جز ضرر و زیان و خسارت گردشگران و چرای بی رویه دامها سودی عاید ما می شود؟ به نظر شما اگر در این منطقه به تولید میوه بپردازیم چه اتفاقی می افتد؟

فرستنده:رضانوروزی و پروانه رزاقی


 طرح شماره 2 : هفته فرهنگي طالقان نام طرح : هفته فرهنگي طالقان هدف طرح : آشنايي عموم مردم بوي‍ژه نسل جوان مهاجرين طالقاني با آداب ، رسوم ، سنن ، گويش و ... طالقان مزاياي اجراي طرح : 1 – آشنايي اقشار جامعه با فرهنگ طالقان بويژه روستاي ناريان 2- تبادل فرهنگي با ديگر اقشار 3- آشنايي جامعه با توانمنديها و استعدادهاي طبيعي و انساني طالقان و بستر سازي سرمايه گزاري و ايجاد اشتغال براي جوانان طالقان زمان اجراي طرح : ساليانه يكبار مكان اجراي طرح : فرهنگسراها ، بوستانها ، اماكن تاريخي و ... نحوه اجراي طرح :ميتوان با كمك تشكلهاي نارياني مكاني را جهت برگزاري هفته فرهنگي طالقان اجاره و غرفه بندي نموده و در غرفه ها محصولات غذايي ، صنايع دستي ، منسوجات و ... را به بازديد كنندگان عرضه كرد ، همچنين بعنوان فعاليتهاي جنبي نمايشگاه ميتوان به شعر خواني با گويش محلي ، اجراي نمادين آيينها و سنن طالقان و... پرداخت و همچنين با تهيه بروشور و عكس و ارائه آن به بازديدكنندگان آنان را با تاريخچه و فرهنگ و رسوم اهالي طالقان آشنا نمود ، اين امر شناخت اقشار مختلف مردم با منطقه طالقان راموجب شده و باعث رونق صنعت اكو توريسم در منطقه ميگردد كه لازمه آن توسعه و بهبود زير ساختها چه از لحاظ نرم افزاري و چه از لحاظ سخت افزاري ميباشد ، همچنين باعث فعال شدن بخش توليد صنايع دستي روستا در مواجهه با استقبال بازديدكنندگان شده و موجب ميشود تا غرفه داران در سالهاي آتي با هزينه خود غرفه اجاره نموده و هزينه اجاره مكان را تقبل نمايند كه بدين وسيله بنيه مالي تشكلهاي نارياني براي انجام كارهاي زيربنايي تقويت ميشود . با عرض پوزش بسبب طولاني شدن موضوع و آرزوي موفقيت براي شما و همه آناني كه در اين راه قدم گذاشته اند .

فرستنده:رضانوروزی وپروانه رزاقی


 طرح شماره 1 : روز پاك ناريان نام طرح : روز پاك ناريان هدف طرح : پاكسازي راهها ، باغات ، سواحل رودخانه ها و نهر ها و چشمه هاي ناريان از زباله هاي انساني مزاياي اجراي طرح : 1 – پاكسازي ناريان از زباله هاي انساني 2 – آموزش خانواده ها در جهت استفاده از طبيعت بدون آلوده و مخدوش نمودن چهره آن 3 – ايجاد روحيه همدلي و تعاون و كار جمعي در بين اعضاي خانواده 4 – ايجاد روحيه تعاون و همياري و كار جمعي در بين اهالي روستا 5 – فراهم نمودن يك روز شاد همراه با ورزش پياده روي براي تمامي خانواده ها در هر شرايط سني و ايجاد حس غرور يك حركت جمعي در اعضاي آن زمان اجراي طرح : از اواخر ارديبهشت ما لغايت اواخر شهريور ماه با توجه به شرايط آب و هوايي ناريان ميتوان در هر ماه يك روز پنجشنبه يا جمعه را به اجراي اين همايش اختصاص داد نحوه اجراي طرح : پس از تعيين روز اجراي همايش به وسيله نصب پارچه نوشته و بيلبورد و همچنين از طريق ارسال پيامك و ايميل نسبت به اطلاع رساني به علاقه مندان شركت در همايش اقدام نموده و ساعتي بين 8 الي 9 صبح را براي شروع و ساعتي بين 13 الي 14 بعد از ظهر را جهت خاتمه پياده روي و مكاني را براي جمع شدن شركت كنندگان مانند پل ورودي روستا تعيين مينماييم ، سپس در بين خانواده هاي شركت كننده تعدادي كيسه پلاستيكي كه بر روي آن شعارهاي زيست محيطي در رابطه با مزاياي نگهداري بهينه از منابع طبيعي و فضاي سبز روستا چاپ شده است را جهت جمع آوري زباله پخش مينماييم ، سپس هر چند خانواده مسيرهايي را كه از قبل تعيين شده براي ورزش پياده روي و تفريح انتخاب نموده و در طول مسير زباله ها را از قبيل بطري و ظروف يكبار مصرف ، شيشه و ... را جمع آوري نموده و در ساعت مقرر با خود به محل آغاز پياده روي ميآورند تا نسبت به دفع اصولي آن اقدام شود ، در خاتمه نيز ميتوان با تهيه و سرو غذايي ساده مانند آش از شركت كنندگان در همايش پذيرايي نمود تا اين روز تبديل به يك روز خاطره انگيز شود .

[1 2]  [< previous]