نظرات ارسالی

فرستنده:سروش
1393/01/26


 اگر هنوز هم از XP استفاده مي‌کنيد، نکاتي هست که بايد بدانيد. به نقل از بوستون‌گلاب هنوز هم ميليون‌ها کامپيوتر از ويندوز XP استفاده مي‌کنند؛ اگر کاربر اين دستگاه‌ها هستيد لازم است اين نکات را بدانيد: • مايکروسافت آخرين به روز رساني خود را براي XP امروز 8 آوريل منتشر و پس از آن هم پشتيباني از اين سيستم‌عامل را قطع مي‌کند، اما ماشين آلات مبتني بر XP هنوز هم کار مي‌کنند و شما مي توانيد به روز رساني‌هاي امنيتي گذشته را نصب کنيد اما امکانات جديدي براي مقابله با هرگونه نقص امنيتي جديد نخواهيد داشت. • کامپيوتر شما با خطرات امنيتي بيشتري روبرو است. هکرها مي‌دانند که مايکروسافت ديگر اين سيستم‌عامل را به روز رساني نخواهد کرد و همين انگيزه مضاعفي را براي سوء استفاده از نقص‌هاي امنيتي به آنها مي‌دهد. هرچند که همچنان به روز رساني نرم افزار antimalware را تا ژوئيه 2015 براي XP عرضه مي‌کند اما اين حفاظت محدود خواهد بود. • اگر کامپيوتر شما به اندازه کافي براي ارتقاء به سيستم عامل جديد قدرتمند است است ، شما مي توانيد يک نسخه DVD از آخرين ويندوز 8 را تهيه و نصب کنيد. • يک راه ديگر اين است که به جاي تهيه يک نسخه اورجينال ويندوز 8 که تقريبا 120 دلار است؛ يک کامپيوتر جديد تهيه کنيد که سيستم عامل جديد و به روز داشته باشد! • اگر اصرار به حفظ و استفاده از XP داريد، لازم است تمام به روزرساني‌هايي که قبلا منتشر شد را به کار گيريد و اگر به اينترنت نياز نداريد، آن را قطع کنيد تا خطر ابتلا به بدافزارهاي جديد را به حداقل برساند. • اگر نياز به اينترنت داريد، استفاده از پست الکترونيکي، فيس بوک، و شبکه‌هاي ديگر را به حداقل برسانيد تا خطرات کمتري شما را تهديد کند و کمتر در معرض ويروس‌ها، بدافزارها و حملات هکري قرار بگيريد.

فرستنده:آقاجی
1393/01/25


 اسمش فلمینگ بود . کشاورز اسکاتلندی فقیری بود . یک روز که برای تهیه معیشت خانواده بیرون رفت، صدای فریاد کمکی شنید که از باتلاق نزدیک خانه می آمد. وسایلشو انداخت و به سمت باتلاق دوید.اونجا ، پسر وحشتزده ای رو دید که تا کمر تو لجن سیاه فرو رفته بود و داد میزد و کمک می خواست. فلمینگ کشاورز ، پسربچه رو از مرگ تدریجی و وحشتناک نجات داد. روز بعد، یک کالسکه تجملاتی در محوطه کوچک کشاورز ایستاد.نجیب زاده ای با لباسهای فاخر از کالسکه بیرون آمد و گفت پدر پسری هست که فلمینگ نجاتش داد. نجیب زاده گفت : میخواهم از تو تشکر کنم ، شما زندگی پسرم را نجات دادید. کشاورز اسکاتلندی گفت: برای کاری که انجام دادم چیزی نمی خوام و پیشنهادش رو رد کرد. در همون لحظه، پسر کشاورز از در کلبه رعیتی بیرون اومد. نجیب زاده پرسید: این پسر شماست؟ کشاورز با غرور جواب داد بله.” من پیشنهادی دارم .اجازه بدین پسرتون رو با خودم ببرم و تحصیلات خوب یادش بدم .اگر پسربچه ، مثل پدرش باشه ، درآینده مردی میشه که میتونین بهش افتخار کنین” و کشاورز قبول کرد. بعدها، پسر فلمینگ کشاورز، از مدرسه پزشکی سنت ماری لندن فارغ التحصیل شد و در سراسر جهان به الکساندر فلمینگ کاشف پنی سیلین معروف شد. سالها بعد ، پسر مرد نجیب زاده دچار بیماری ذات الریه شد. چه چیزی نجاتش داد؟ پنی سیلین. اسم پسر نجیب زاده چه بود؟ وینستون چرچیل

فرستنده:آقاجی
1393/01/25


 سعادت را در کجا می‌توان یافت؟ سمیناری برگزار شد و پنجاه نفر در آن حضور یافتند. سخنران به سخن گفتن مشغول بود و ناگاه سکوت کرد و به هر یک از حاضرین بادکنکی داد و تقاضا کرد با ماژیک روی آن اسم خود را بنویسند. بعد، آنها را جمع کرد و در اطاقی دیگر نهاد. حال، از حاضرین خواست که به اطاق دیگر بروند و هر یک بادکنکی را که نامش روی آن بود بیابد. همه باید ظرف پنج دقیقه بادکنک خود را بیابند. همه دیوانه‌وار به جستجو پرداختند؛ یکدیگر را هُل می‌دادند؛ به یکدیگر برخورد می کردند و هرج و مرجی راه انداخته بودند که حدّی نداشت. مهلت به پایان رسید و هیچ کس نتوانست بادکنک خود را بیابد. بعد، از همه خواسته شد که هر یک بادکنکی را اتفاقی بردارد و آن را به کسی بدهد که نامش روی آن نوشته شده است. در کمتر از پنج دقیقه همه به بادکنک خود دست یافتند. سخنران ادامه داده گفت، "همین اتّفاق در زندگی ما می‌افتد. همه دیوانه‌وار و سر آسیمه‌ در جستجوی سعادت خویش به این سوی و آن سوی چنگ می‌اندازیم و نمی‌دانیم سعادت ما در کجا واقع شده است. سعادت ما در سعادت و مسرّت دیگران است. به یک دست سعادت آنها را به آنها بدهید و سعادت خود را از دست دیگر بگیرید. این است هدف زندگی انسان

فرستنده:سروش
1393/01/24


 دسترسي به اينترنت با انرژي خورشيدي/ لاي فاي با ال اي دي کار مي‌کند محققان دانشگاه ادينبورگ، فناوري ابداع کرده اند که بر پايه آن، پانل هاي خورشيدي مي توانند سيگنال هاي باند پهن را تشخيص داده و امکان انتقال داده ها با استفاده از نور روز بر روي شبکه جهاني وب فراهم مي شود. انرژي خورشيدي همچنين مي تواند براي تامين انرژي و برق چنين وسايلي و همچنين تشخيص و حمل داده، مورد استفاده قرار گيرد. ترکيب هر دوي اين فناوري ها، مي تواند ارتباطات بي سيم را براي مناطق دور افتاده و کشورهاي در حال توسعه که زيرساخت اينترنت ندارند و همچنين براي مناطق اضطراري، به ارمغان بياورد. نمونه اوليه از اين سيستم امکان انتقال داده با سرعت حدود 7 مگابيت در ثانيه را فراهم آورد که معادل سرعت بيشينه در شبکه هاي بي سيم معمولي است. اين فناوري Li-Fi خوانده مي شود و انتقال داده بر روي اينترنت را با استفاده از لامپ هاي LED امکان پذير مي کند.

فرستنده:سروش
1393/01/24


 گوگل کل "جيميل" را رمز گذاري مي‌کند غول بزرگ دنياي وب اعلام کرد که از اين پس جيميل هميشه هنگام ارسال و يا دريافت از ارتباط رمز گذاري شده استفاده مي‌کند. جيميل هميشه از ارتباط امن https پشتيباني مي‌کرده و در سال 2010 اين تنظيمات را به صورت پيش فرض براي همه‌ي کاربران فعال کرده، ولي هنوز هم انتخابي وجود داشت که به وسيله‌ي آن امکان غير فعال کردن https وجود داشت از حالا به بعد جيميل فقط با ارتباط امن https کار مي کند، به اين معني که ديگر به شما اجاره نمي دهد که ارتباط نا امن https را فعال کنيد.

فرستنده:سروش
1393/01/24


  نسخه نهايي "ضد ويروس رايگان مايکروسافت" بدون افت سرعت رايانه ، يکي از مشکلات کاربران کامپيوتري در استفاده از آنتي ويروس ها حجم بالاي آن ها مي باشد که باعث پايين آمدن سرعت سيستم آن ها مي شود، و اما شرکت مايکروسافت اين مشکل کاربران را با ارائه ي آنتي ويروسي بسيار کم حجم و در عين حال کاملاً کاربردي، برطرف ساخته است. نرم افزار Microsoft Security Essentials که به تازگي نسخه 4.5.216.0 آن ارائه شده است هرچند بسيار ساده به نظر مي رسد اما توانايي هاي قابل توجهي دارد، اول اين که اين نرم افزار امنيتي به صورت کاملا رايگان عرضه مي شود و حجم آن هم بسيار پائين تر از نرم افزارهاي مشابه مي باشد. نسخه هاي مختلفي براي آن قرار داده شده است تا کاربران سيستم عامل هاي مختلف هريک بسته به نياز خود از اين ابزار امنيتي بهره مند شوند. Microsoft Security Essentials قادر است تا با به روزرساني هاي اتوماتيک و سريع آخرين ويروس ها، جاسوس افزارها و انواع فايل هاي مخرب را شناسايي کرده و آنها را نابود سازد. اين ابزار همان طور که حجم پائيني دارد به تناسب باعث خواهد شد تا هيچ گونه کاهشي در کارآيي سيستم مشاهده نشود. بهره گيري از جديدترين تکنولوژي ها براي جست و جو و يافتن فايل هاي مخرب از جمله امکانات و خصوصيات اين نرم افزار محسوب مي شود. همچنين اين نرم افزار داراي محيط کاربري فوق العاده آساني مي باشد.

فرستنده:سروش
1393/01/20


 رفع مشکل اجراي "فايل‌هاي exe". ممکن است برايتان پيش آمده باشد که فايل‌هايي که با فرمت exe هستند يا اجرا نمي‌شوند و يا اين که توسط نرم افزارهاي ديگر فراخواني مي‌شوند. براي رفع اين مشکل مي‌توانيد از روش زير استفاده کنيد. با فشردن کليد‌هاي win+R پنجره‌ي Run را باز کنيد. سپس عبارت Regedit را در آن وارد کرده و Enter را بزنيد. در پنجره‌ي Registry editor مسير زير را طي کنيد. HKEY_CLASSES_ROOT\.exe اکنون بر روي Default کليک نماييد. اکنون اطمينان پيدا کنيد که در قسمت Value data عبارت exe file درج شده باشد. در صورتي که در قسمت value data عبارت exe file درج نشده بود، محتويات Value data را پاک کرده و به جاي آن exe file را وارد نموده و ok را بزنيد. سپس مسير زير را طي کنيد. HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command مجددا بر روي Default کليک کنيد. مطمئن شويد که در قسمت Value data عبارت زير قرار گرفته باشد. "%1" %* اگر اين طور نبود، محتويات Value data را پاک کرده و عبارت فوق را جايگزين آن کنيد. در نهايت ok را بزنيد، پنجره‌ي رجيستري را ببنديد و مجددا سيستم را راه اندازي نماييد.

فرستنده:سروش
1393/01/20


 هشدار درباره سرقت اطلاعات متقاضيان دريافت يارانه/ با توجه به آغاز ثبت‌نام اينترنتي از متقاضيان دريافت يارانه نقدي، کلاهبرداران با راه اندازي سايت‌هاي جعلي در پي به سرقت بردن اطلاعات حساس و مهم بانکي و برداشت وجه از حساب‌هاي بانکي قربانيان هستند. رئيس پليس فتا ا بر تايپ آدرس سايت در قسمت "آدرس بار" تأکيد کرد و افزود: هموطنان حتماً آدرس سايت را در قسمت آدرس بار تايپ و از رفتن به ديگر قسمت‌هاي سايت براي ثبت‌نام جداً خودداري و موارد مشکوک را از طريق سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir گزارش کنند. پليس فتا به ثبت نام برخي از افراد در کافي‌نت‌ها نيز اشاره کرد و گفت: در صورتي که در کافي‌نت‌ها ثبت‌نام مي‌کنيد در صورت ذخيره اطلاعات خود در سيستم حتماً پس از اتمام ثبت‌نام، آن را از روي سيستم پاک و همچنين تاريخچه مرورگر خود را نيز پاک کنيد. در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ثبت‌نام از طريق تلفن همراه، تصريح کرد: افراد اطلاعات خود را روي تلفن همراه ذخيره نکنند تا در صورت مفقود شدن و يا به سرقت رفتن تلفن همراه، اطلاعاتشان مورد سوء استفاده قرار نگيرد. رئيس پليس فتا ا گفت: طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته ثبت‌نام از سرپرستان متقاضي دريافت يارانه نقدي از تاريخ بيستم فروردين و به طور همزمان در کل کشور و تنها از طريق سايت www.refahi.ir بوده و هيچ سايت ديگري جهت ثبت‌نام وجود ندارد و هموطنان نيز به هيچ عنوان به آدرس‌ها و لينک‌هاي ديگر اطمينان نکنند.

فرستنده:سروش
1393/01/20


 سرعت اينترنت خود را افزايش دهيد/ نرم افزار Internet Cyclone مي تواند تا حدود زيادي به افزايش سرعت و بهينه سازي ارتباط با اينترنت کمک کند. اين نرم افزار باحجم بسيار اندک، استفاده بسيار آسان و عملکرد خودکار مي تواند تا حدود ??? درصد به افزايش سرعت اينترنت کمک کند. Internet Cyclone که با انواع پل هاي ارتباطي سازگار است با انجام يک سري کارها باعث مي شود سرعت گشودن يک صفحه وب ، دانلود و آپلود فايل ، انجام بازي هاي آنلاين و … در انواع ارتباط ها کمک زيادي کند. براي اين که سرعت اينترنت خود را تا حد مناسبي با افزايش رو به رو کنيد پيشنهاد مي کنيم اين نسخه را دريافت کرده و از آن بهره مند شويد

فرستنده:سروش
1393/01/20


 "پولشويي الکترونيک" چيست؟ همانطور که مي دانيد پول‌شويي يعني مشروع جلوه‎دادن پول‌هايي که از راه‎هاي غيرقانوني و نامشروع به‎دست مي‌آيند با استفاده از روش‌هايي که باعث پنهان شدن منشاء غير قانوني آن پول‌ها مي‌شوند. ، با گسترش دامنه استفاده از بستر اينترنت براي ارائه خدمات الکترونيک جرايم مالي و بانکي هم به سمت الکترونيک شدن پيش رفت. در اين گزارش شما را با يکي از جديد ترين اشکال جرايم الکترونيک ياهمان پول شويي الکترونيک آشنا مي کنيم. ظهور بانکداري الکترونيک پديده مبارکي بود که داراي مزايا و محاسن فراواني نسبت به شيوه هاي قديمي تر بانکداري بود، به نحوي که در زمان، انرژي و سرمايه هاي مردم و بانک به شکل چشم گيري صرفه جويي مي کرد اين پديده جديدحتي موجبات خوشحالي بزهکاران را فراهم آورد به شکلي که اين فناوري جديد چنان براي پول‎ شويان شگفت‎انگيز بوده که آن را ساحل نجات و بهشت خود ناميده‎اند؛ مجرمان و پيشروان پول شويي از بستر بانکداري الکترونيک به شيوه هاي گوناگون براي مشروع نشان دادن پول هاي کثيف خود استفاده مي کنند. يکي از مهم‎ترين ابزارهايي که در پول و بانکداري الکترونيک براي اجراي صحيح امور و بالابردن ضريب اطمينان کارکردها به کار مي‎روند، فناوري رمزنگاري و امضاي ديجيتال مي‎باشد. به طور خلاصه، کارکرد فناوري رمزنگاري اين است که محتوا را به شکلي نامفهوم و غيرقابل درک تبديل مي‎کند و براي اينکه به حالت اوليه برگردد، لازم است فرايند رمزگشايي (Decryption) اجرا شود که بديهي است فقط سازنده و واگذارنده اين فناوري و ارسال‎کننده و دريافت‎کننده محتوا توانايي انجام آن را دارند. با توجه به اين توضيحات مشخص مي‎شود که اگر پول الکترونيک رمزنگاري شود، ديگر محتواي آن نامفهوم خواهد شد و تنها دريافت‎کننده آن که مشخص نيست در کدام نقطه از جهان قرار دارد، مي‎تواند با اجراي برنامه رمزگشاي مربوطه از آن آگاهي يابد. به اين ترتيب، چنان سطحي از محرمانه ماندن (Confidentiality) و ناشناس ماندن (Anonymity) براي اين مبادلات فراهم مي‎شود که هر کس مي‎تواند از هر جاي دنيا مبلغ مورد نظر خود را به نقطه‎اي ديگر ارسال کند، بي‎آنکه کسي از محتواي آن آگاهي يابد. برخي مجرمان از اين بستر براي انجام اعمال خلاف خود استفاده مي کنند. بي‎ترديد اين مساله همانند ديگر مسايل لاينحل تلقي نمي‎شود، اما مسلماً حل آن با چالش‎هاي بسياري همراه خواهد بود؛ به ويژه آنکه اگر جرايم سازمان‌يافته در عرصه فراملي و پول و بانکداري الکترونيک آن لاين مدنظر قرار گيرند که بديهي است اين رويکرد راه حل‎هاي بين‎المللي هم مي‎طلبد، آن هم راه حل‎هايي که بايد براي ملاحظات بعضاً مهمي که در فوق اشاره شد، پاسخ‎هاي متحد‎الشکلي ارائه دهند. بي‎ترديد تمامي کشورها در نحوه استفاده از فناوري رمزنگاري رويه متحدالشکلي ندارند. به عنوان مثال، در ايالات متحده استفاده از فناوري رمزنگاري پيشرفته PGP منوط به ارائه کليد رمزگشاي آن به پليس FBI مي‎باشد، در حالي که مجريان قانون اروپايي با محدوديت‎هاي بيشتري مواجهند. همچنين، نگاه آنها به مساله رعايت حريم خصوصي کاربران شبکه‎اي يا به عبارت بهتر مشتريان بانکي شبکه‎اي يکسان نيست و از همه مهم‎تر اينکه تمامي کشورها در برخورد با جرايم سازمان‎يافته به يک اندازه تلاش نمي‎کنند، تا چه رسد به اينکه تن به وضع يک سري مقررات دهند که تجارت الکترونيک سودآور آنها را با تهديد مواجه مي‎سازد. بنابراين، همان طور که ملاحظه مي‎شود، حل تمامي اين معضلات به يک اجماع بين‎المللي نيازمند است. در پايان بايد گفت، با وجود تمام نارسايي‎هايي که در باب مبارزه با پول‎شويي الکترونيکي برشمرديم، از آنجا که از لحاظ ماهيت همانند ديگر سوء استفاده‎هايي است که از فضاي تبادل اطلاعات به عمل مي‎آيد، مي‎توان راهکارهايي را که حداقل در راستاي پيشگيري وضعي از اين جرايم اعمال مي‎شود را در اينجا نيز به کار برد؛ . به هر حال، شبکه‎هاي اطلاع‎رساني رايانه‎اي به عنوان واسط ما با فضاي تبادل اطلاعات در اين فرايند نقش بسيار مهمي به عهده دارند. به عنوان مثال، چنانچه ارائه‎دهنده خدمات مرکز داده‎اي (Data Center) به بانکداري الکترونيک بپردازد، بايد آن را موظف کرد علاوه بر مقررات کلي، مقررات خاص مربوط به بانکداري الکترونيک را که مسلماً با نظر مقامات ذي‎صلاح سياسي، اقتصادي و فناوري اطلاعات و ارتباطات مقرر شده و شايد در قالب يک قانون خاص هم به تصويب رسيده باشد، به اجرا گذارد.

[21 22 23 24 25 26 27 28 29 30]  [< previous]  [Next >]