صفحه اول درباره ما اخبار اقتصادی  آموزشی گالری ناریان در جهان یاد یاران تماس با ما  نقشه سایت
 

شهید خلیل رزاقی

زندگی نامه شهید خلیل رزاقی

شهید خلیل رزاقی متولد سال 1340 در روستای ناریان طالقان به دنیا آمد.نام پدر حاج شهبازو نام مادر زبیده می باشد. ایشان سال 1341 به اتفاق خانواده اش راهی تهران شدند. شهید خلیل رزاقی مادرش را به علت بیماری  سرطان  در سال 1348 از دست داد و پدر زحمت کش و دلسوز ایشان اعضای خانواده را در حال فقدان مادر با زحمات فراوان سرپرستی نمود و برای تربیت فرزندانش  تلاش های طاقت فرسایی را متحمل شد. شهید خلیل پس از گذراندن دوره متوسطه در سن 18 سالگی به خد مت سربازی عازم شد و در ایلام غرب خدمت مقدس سربازی را سپری نمود . ایشان در دوران حماسه و ایثار جنگ تحمیلی، فعالیت های زیادی داشتند و پس از ارائه خدمات مبارزاتی چشمگیری در غرب ، به جبهه جنوب منتقل شدند. شهید خلیل 20 ماه خدمت مقدس را در جبهه های حق علیه باطل با فعالیتهای زیادی سپری نمود و به عنوان آرپی جی زن در جبهه معروف بود. همرزمانش ایشان را به عنوان خلیل عقاب می شناختند تا این که در تاریخ 1361/1/2در عملیات فتح المبین در منطقه عین خوش واقع در دشت عباس شهد شهادت را عاشقانه چشید.

این شهید از لحاظ اخلاقی در خانواده و محل زندگی، زبان زد عام و خاص بود . در عین حالی که  ورزشکار بود و دارای بدنی ورزیده و آزموده بود، بسیار متواضعانه و خاکی عمل می کرد  وهمیشه می گفت: باید راه و عمل حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار داد. او در جمع اعضای خانواده ،یک راهنمای امین و مدبر بود. به پدر و خانواده اش بسیار احترام می گذاشت. آنقدر مهربان بود که وقتی شهید شد، جای خالی اش در خانواده همه را تحت تأثیر شدید قرار داده بود. هر چند او خلیل آسا، اسماعیل وجودش را قربانی کرد و موجب سربلندی خانواده شد ولی فقدانش و جای خالی اش در خانواده بسیار سنگین و توان فرسا بود. به قدری مهربان بود، که با حضورش در جمع خانواده جای خالی مادر را برای همه پر می کرد به نحوی که گویا مادر زنده است .

                بگذر از فرزند و جان و مال خویش                 تا   خلیل  الله  دورانت  کنند

                سربنه در کف برو در کوی دوست                  تا چو اسماعیل قربانت کنند

پدر این شهید که او را از کودکی در شرایط بی مادری بزرگ کرده بود وابستگی شدیدی به او داشت و از آن جایی که ایشان فردی مومن و انقلابی بودند و معتقد به امام راحل  و راهش بودند، شهادت خلیل را با صبر و استقامت انقلابی و افتخار تحمل نمودند.

لازم به ذکر است که شهید خلیل اولین شهید جنگ تحمیلی روستای ناریان بودند و با چشمی باز راه روشن خود را انتخاب کرد و همراه با خیل شهیدان ، در جوار رحمت حق متنعم گشت.

 بدن مطهر این شهید در قطعه 24 بهشت زهرا به خاک سپرده شد و به افلاکیان خاک نشین ملحق گشت.

یادشان گرامی و مسیرشان مستدام باد.

برگرفته از: یادنامه شهدای ناریان

 

.

  © 2006 www.naryan.com | Taleghan, Naryan | SMS: 3000722001892

صفحه اولاخبارآموزشیاقتصادی |گالری |ناریان درجهانیادیارانتماس با مادرباره مانقشه سایت