صفحه اول درباره ما اخبار اقتصادی  آموزشی گالری ناریان در جهان یاد یاران تماس با ما  نقشه سایت
 

شهید سبحان صابری

زندگینامه شهید سبحان صابری

شهید سبحان صابری در روستای ناریان طالقان در خانواده ای دین محور و معتقد و عامل به آموزه های مذهبی در مورخه 1342/01/01چشم به جهان گشود.

او در خردسالی با ورود به مکتب خانه ،  قران و نماز و مقدمات تعلیمات دینی را فرا گرفت و دوره ابتدایی تحصیلی را در مدرسه روستا به پایان رساند. سپس برای ادامه تحصیل به همراه خانواده به تهران عزیمت نمود.

او در مقطع راهنمائی تحصیل می نمود، که جنبش انقلابی مردم به پاخاسته ایران وارد مرحله نوینی شده بود و روز به روز گردونه انقلاب تندتر می شد و ندای حق خواهی ملت ایران بالا می گرفت. پدر ایشان خادم مسجد جواد الائمه در تهران بودند و به همین دلیل خانواده ایشان توفیق زندگی کردن در جوار خانه خدا و به تبع بهره مندی از روشنگری های مسجد را دارا بودند، لذا بیشتر از همسالان خود در جریان حوادث انقلاب قرار می گرفتند و از سخنرانی های پرشور انقلابی استفاده کرده و در این فضا، روحیه ی عدالت خواهی و ظلم ستیزی ایشان نیز روز به روز قوت می گرفت علاوه بر این که بیشتر فعالیت های ایشان صرف اداره کتابخانه مسجد می شد و این موضوع نیز به نوبه خود سبب ارتقاء سطح آگاهی دینی و علمی اش می شدو در همین ایام در کنار فعالیت های فرهنگی و تحصیلی اشتغال به کار هم پیدا کرده بود تا درمعیشت ، یاور خانواده باشد.

او در بسیاری از راهپیمائیها و تظاهرات انقلابی حضوری فعال، وهمچنین به خدمت رسانی و جهاد سازندگی علاقه وافری داشت تا اینکه با آغاز جنگ تحمیلی برخاسته از شرارت ستمگران علیه اسلام، احساس مسئولیت دینی و انقلابی، آرامش را از این جوان پرخروش و با حرارت گرفت و بارها و بارها اقدام به حضور در جبهه می کرد ولی مورد موافقت مسئولین واقع نمی شد تا اینکه در سال 1360 با مراجعه به مقر فدائیان اسلام به مناطق جنگی دارخوین اعزام و به جنگهای نامنظم به فرماندهی سردار قهرمان اسلام شهید چمران پیوست او که به این شخصیت علاقه شدیدی داشت، به همراه یکی دیگر از رادمردان این دیار یعنی شهید عنایت الله رزاقی ، تحت فرماندهی شهید چمران به جهاد فی سبیل الله پرداخت. پس از شهادت شهید چمران در اعزام بعدی وارد لشکر 17 علی ابن ابی طالب قم شد و در گردان ایثار این لشگر، مشغول خدمت خالصانه گردید و نهایتا در بهار سال 1361 در عملیات عظیم بیت المقدس جهت آزاد سازی خرم شهر در حالی که به همراه تنی چند از بچه های مسجد می رزمید با اصابت ترکش خمپاره ی دژخیمان بعثی به ناحیه گردن سر برآستان معبودش فرود آورد و در تاریخ 1361/02/10مرغ روحش آسمانی شدو پیکر پاکش در تاریخ 1361/07/13همزمان با شهید ابراهیم رزاقی در قطعه 26 ردیف 61 از بهشت زهرا به خاک سپرده شد و این دو شهید ، در کنار یکدیگر آرمیدند تا روز قیامت در تحت لوای سالار شهیدان روشنی بخش قیامت باشند و دستگیر رهپویانشان.

                   گر تیر بارد از کوی آن ماه                        گردن  نهادیم  الحکم  لله

برگرفته از:یادنامه شهدای ناریان

  © 2006 www.naryan.com | Taleghan, Naryan | SMS: 3000722001892

صفحه اولاخبارآموزشیاقتصادی |گالری |ناریان درجهانیادیارانتماس با مادرباره مانقشه سایت