صفحه اول درباره ما اخبار اقتصادی  آموزشی گالری ناریان در جهان یاد یاران تماس با ما  نقشه سایت
 

گرامی داشت یاد مرحوم حسن صابری

بسمه تعالي

به بهانه سالروز در گذشت مرحوم شادروان حسن صابري

(داستان قلب من از آن توست)

(هديه به تمام اهداكنندگان عضو واعضاي با وفاي سازمان اهداء اعضاء)

 

مرحوم حسن صابري در 16/11/1368  در خانوادة مذهبي ومتدين  ديده به جهان گشود ، او در همان زمان كودكي علاقة و ایمان زيادي  به خدا وائمه معصومين داشته و در جلسات مذهبي و  هيئت ها حضور فعالي داشت.

حسن از همان دوران كودكي همه فرایض ديني خود را به نحو احسن انجام ميداد و برای نماز اول وقت اهميت بسزايي قائل بود و همواره با پدر ومادر در نماز جماعت مسجدناريانيهاي مقیم كلاك شركت كرده و در همين مسجد فعاليتها و برنامه هاي بسياري داشته كه باعث جذب مردم بخصوص قشر جوان و نوجوان به مسجد می شد.

او مقاطع تحصيلي خود را در مدرسه كلاك با تلاش وكوشش زيادي گذراند ودر دوران ابتدايي و راهنمايي جزء دانش آموختگان ممتاز مدرسه بود ، و مقطع دبيرستان را در مدرسه دهخدای كرج در رشته رياضي فيزيك با نمره هاي بالا گذراند و در دانشگاه در رشته مهندسي عمران پذیرفته شد .

ايشان همواره با اطرافيان خود ارتباط خوبي داشته و تا حد توان ، جهت رفع مشكلات آنها پيش قدم مي شد.

او به عنوان نوه بزرگ پسري كربلايي محمود ، در كنار پدر بزرگ خود تابستان هر سال را در روستا به كشاورزي و آبياري زمين ها مي پرداخت و با حضور در كنار بزرگترهاي خانواده؛ موجب شادي و دلگرمي ايشان بود .

اما سرانجام غروب زندگي او در 17/5/1389 چند روز بعد ازپشت سر گذاشتن امتحانات آخر ترم دانشگاه درحالی که درکمال صحت وسلامت تعطیلات و آخرترم را آغاز کرده بود و در عین ناباوری به دلیل سردرد شدید یکی دو روزه ازبین ما رخت بر برست و ما را تنها گذاشت و رفت .

حسن در دوران زندگي كوتاه اما پررنگ خود علاقه مندی خاصی به كمك به همنوع خودش را داشت.اهداء مداوم خون یکی از مصداق های نوع دوستی او بود . یکی دیگرازنمونه های این نوع دوستی پر كردن فرم اهداي عضو درعین صحت وسلامت بود .كه مدتها قبل انجام داده بود ، تادرصورت بروز حادثه اعضاي بدن او به دیگران زندگی  را اهدا كند . وی  دیگران را هم راهنمايي و ترغیب مي كرد كه به عضويت در سازمان اهداء عضو در بيايند.

 او به وعده خود عمل كرد و با اهداء اعضایش به چند نفر زندگی بخشید. حال كه در آستانه سالروز فوت آن عزيز سفر كرده هستيم . اینک پس از گذشت دو سال از فراق آن عزيز، که با تحمل غم واندوه وصف ناپذير توسط خانواده ودوستان و خويشاوندانش به سختی گذشت ، از خداوند منّان براي اين خانوداه محترم  كه با موافقت اهداي عضو آن مرحوم به زندگي چند خانواده ديگر روشني بخشيدند، صبر دنيوي و اجر اُخروي خواهانيم .

قسمتي از وصيت حسن : خداي را شاكرم كه حدود 21سال  عمر به من عنايت نموده  واين توفيق را نيز به من عنايت نمود كه حتي نگاهي به نامحرم نداشته باشم.

حسن جان اگر چه امروز در ميان ما نيستي اما هر عضو بدن تو در وجود ديگران به حيات خود ادامه مي هد،به خودت وپدر ومادرت تبريك وتسليت ميگوييم وانشاء الله خدا ازشما قبول كند.

هرچند همه انسان ها در پيشگاه خداوند زنده هستند ولي نيكان حيات ديگري دارند .

                                                                                                                  مجتبي ساساني- 14/5/1391

روابط عمومی سایت ناریان نیز گفتگویی کوتاه با پدرآن مرحوم ، آقای یوسف صابری انجام داد که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

ابتدا از انگیزه آقای صابری از امر اهداء اعضا از ایشان پرسیدیم . ایشان اظهار داشتند: تصميم اهداء اعضاء فرزند دلبندمان كه تحمل كوچكترين درد آن را نداشتیم تصميم سختي بود.

 وی با اندوه فراوان ادامه میدهدکه : يك هفته قبل ازاين اتفاق ، در كمال ناباوري به من پيشنهاد داد كه بروم فرم اهداء عضو براي خودم پر كنم . پرسيدم چرا ؟ حسن گفت : خداوند تاريخ مرگ را براي كسي مشخص ننموده ، پس تا دير نشده اين كار را انجام دهيم و خود حسن اين كار را كرده بود . روز عروج حسن بود ، تازه متوجه شدم كه چه مي گفت. بنا به وصيتش كه برايمان بسيار سخت بود اعضايش را به رضاي حضرت دوست اهداء نموديم . اميد است روح پاك حسن وخداي حسن  از ما راضي باشند .و من نيز بنا به توصيه حسن حاضرم هر قسمت از اين تن خاكي را پس ازمرگ اهداء نمايم واز مردم شريف روستاي زيباي ناريان نيز ميخواهم در اين امر خدا پسندانه شركت نمايند .

آقای صابری ، اعضاي حسن را به چند نفر اهداء نموديد؟ پنج نفر

آيا با آنها ارتباط داريد ؟ با سه نفر كه ساكن تهران هستند ارتباط داريم دو نفر كه ساكن شهرستان فقط ارتباط تلفني دارم.

جناب آقاي صابري چه حسي نسبت به اين فرزندان جديد خود داريد ؟ من هريك از آنها را که مي بينم احساس مي كنم حسن را مي بينم، با ديدار آنها واقعاً خوشحال مي شوم و با رفتنشان ناراحت ، با شادي آنها شاد وبا ناراحتي آنها غمگين.

وی ادامه داد: گذر زمان نميتواند درد از دست دادن حسن را كم رنگ  کند وبه باد فراموشي سپارد فقط ياد خداي بزرگ وديدن گيرنده هاي اعضاي حسن مي تواند بخشی از اندوه ما بكاهد.

همشهریان گرامی میتوانند با کلیک برروی این لینک  به توصیه حسن و پدرش عمل کرده و ازنحوه اهدائ عضو و مباحث پیرامونی آن مطلع گردند.

روح مرحوم حسن که گامی اساسی در فرهنگ سازی اهداء عضو دربین همشهریان برداشت و مارا نیز با این مقوله آشنا کرد، شاد باد . دراین ماه مبارک و درآستانه ایام احیاء و شبهای قدر ، از خداوند بزرگ برايش علو درجات را آرزو نموده و برای پدر ومادر مهربانش ، صبر و اجر مسئلت داريم .

روابط عمومي سايت ناريان

 

 

  © 2006 www.naryan.com | Taleghan, Naryan | SMS: 3000722001892

صفحه اولاخبارآموزشیاقتصادی |گالری |ناریان درجهانیادیارانتماس با مادرباره مانقشه سایت