صفحه اول درباره ما اخبار اقتصادی  آموزشی گالری ناریان در جهان یاد یاران تماس با ما  نقشه سایت
 

حاج محمد رزاقی(شهباز)- کوهنورد

ورزشكار عزير

خواهشمند است ضمن ارائه بيوگرافي ومعرفي خود شرح كاملي ازتوانمنديها ، كارها ، افتخارات وآثار خودرا به همراه عكسها و... به صورت فايل WORD جهت درج دراين قسمت به يكي از طرقي كه درصفحه ارتباط با ما اشاره شده(ترجيحا ازطريق ايميل atmm110@yahoo.com) دراختيار سايت قراردهيد.

تازمان ارسال مطالب توسط این عزیز فعلا به درج مصاحبه ایشان دریکی از برنامه های فرهنگی ورزشی نامبرده بسنده می کنیم

منتظرارسال مطالب وعکسهای ایشان هستیم

محمد رزاقي

دويست كيلومتر پياده روي براي شهدا و امام راحل

      «حاج محمد رزاقي» پنجاه سال دارد اما هنوز ورزش با جوانان را رها نكرده و اكثر روزهاي هفته را در سالن بدنسازي دهكده سپري مي كند. وی میگوید از ده سالگي ورزش می کند. او كه خودش عضوي از خانواده شهدا است در كنار ورزش، همواره فعاليت هايي براي پاسداشت مقام شهداي جنگ تحميلي نيز داشته.

«حاج محمد» از چهارماه قبل تصميم گرفته از «ناريان» روستاي دور افتاده زادگاهش در ارتفاعات صعب العبور طالقان تا حرم مطهر امام خميني(ره) را در شانزدهمين سالگرد ارتحال پياده بپيمايد. يعني مسافتي بيش از دويست كيلومتر؛ نهم خرداد از طالقان حركت مي كند تا صبح چهاردهم در حرم باشد. از او مي پرسيم كه چرا؟ مي گويد: «به ياد شهدا».

آقاي رزاقي! چرا پياده روي دويست كيلومتري را براي سالگرد رحلت امام (ره) و پانزده خرداد انتخاب كرديد؟

اولاً در صددم يادي از شهداي بزرگوار جنگ تحميلي بكنم. هر چند اين حركت سمبوليك، در برابر حركت شهدا خيلي كوچك است. همچنين قصد دارم با عبور از اين مسافت طولاني و كوهستاني، وضعيت جسمي و ورزشي خودم را محك بزنم.

چه زماني را براي طي مسير پيش بيني كرده ايد؟

به خاطر كوهستاني بودن منطقه، تخمين زده ام كه روزانه تنها ۳۵تا ۴۰كيلومتر پياده روي كنم. البته بارندگي يا مشكلات احتمالي جوي و طبيعي را هم در نظر دارم.

چقدر آمادگي داريد؟

تا الان هفته اي پنج جلسه در باشگاه تمرين داشته ام و حدود چهار ماه است كه در حال تمرين هستم. البته استادان بزرگ دهكده از جمله استاد همسايه و قليچ خاني كمك هاي زيادي در اين راه كرده اند.

آيا تمام راه را تنهايي طي مي كنيد؟

آنطور كه با مسئولان شهر طالقان صحبت كرده بودم، مي گفتند احتمال دارد. كسي در بين راه به من ملحق شود. به هر حال برنامه من انفرادي بوده. اميدوارم اين كار انگيزه اي شود كه حداقل تعدادي از جوانان را به ورزش كردن جذب كند.

اميدوارم سال آينده اين برنامه پياده روي را به همراه عده اي از اهالي منطقه ۲۲به خصوص زيبادشت پايين و دهكده اجرا كنيم.

در طول راه برنامه  ويژه اي هم غير از پياده روي داريد؟

از هر روستايي كه عبور كنم، بر سر مزار شهدا حاضر مي شوم و با عرض ادب و ذكر فاتحه، يادي از آن شهدا خواهم كرد.

طرح اجراي اين پياده روي دويست كيلومتري تاكنون چه بازتابي داشته است؟

اين تصميم را ابتدا در دانشكده تربيت بدني، تربيت معلم مطرح كردم كه سريعاً مورد استقبال رئيس دانشكده قرار گرفت. هر چند مسئولان منطقه، اطلاع چنداني از اين حركت ندارند اما اكثر همسايه ها و اهالي محل، بعد از چاپ خبر اين پياده روي در همشهري محله هفته هاي گذشته، پيش من آمدند و تبريك گفتند و با ابراز خوشحالي آرزوي موفقيت كردند.

ورزش در خانواده شما چه جايگاهي دارد؟

از بين سه فرزند و يك نوه ام، دو پسر و دخترم در رشته تكواندو و ژيمناستيك فعاليت مي كنند. همسرم البته خانه دار است و كمك حال هميشگي من در فعاليت هاي مختلفم، از او سپاسگزارم».

 

 

  © 2006 www.naryan.com | Taleghan, Naryan | SMS: 3000722001892

صفحه اولاخبارآموزشیاقتصادی |گالری |ناریان درجهانیادیارانتماس با مادرباره مانقشه سایت