صفحه اول درباره ما اخبار اقتصادی  آموزشی گالری ناریان در جهان یاد یاران تماس با ما  نقشه سایت
 

  بازگشت
 

 موضوع: آیت اله دکتر صادق رزاقی کاندیدای مجلس خبرگان رهبری شد.  تاریخ:  1394/11/23

 
آیت اله دکتر صادق رزاقی کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان البرز شد.
زندگی نامه:

بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین

صادق رزاقی فرزندآقای شیخ محمد مهدی ، دارای شناسنامه شماره 1058 صادر از ساوجبلاغ می باشم .

بنده در تاریخ 1344 در یک خانواده روحانی، دینی و علمی از شهرستان طالقان دیده به جهان گشودم بخش معظمی از آباء و اجداد و عمو ها و عمو زاده های حقیر از علمای دین بوده و هستند .

از اوان کودکی، تحت تربیت پدر بزرگوارم که در کسوت روحانیت بوده و می باشند، به فراگیری قرآن و احکام دین مبین اسلام پرداختم .

 دروس ابتدایی را درشهرستان طالقان گذرانده ام و متوسطه و دبیرستان را در شهرستان عباس آباد تنکابن به پایان رسانده ام.

 در خرداد سال 1361 موفق به اخذ دیپلم شده و در پاییز همان سال راهی حوزه علمیه قم شده و در مدرسه المهدی (مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی ) شروع به تحصیل نمودم . و به مدت چهار سال دروس ادبیات، فقه و اصول مقدماتی، منطق و عقائد را در آن مدرسه مبارکه گذراندم.

دروس سطح متوسطه:

دروس متوسطه فقه و اصول را  عمدتا ازمحضر اساتید بزرگواری همچون: آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله استادی، آیت الله اشتهاردی و آیت الله وجدانی فخر تتلمذ نموده ام.

دروس سطوح عالیه:

1-  درسهای سطوح عالیه حوزه را محضر اساتید بزرگواری همچون آیت الله اعتمادی، آیت الله صلواتی، آیت الله اشتهاردی (ره)، آیت الله ستوده (ره) و آیت الله پایانی(ره)  گذراندم.

2-  درس خارج: دروس خارج فقه و اصول را از محضر آیات عظام آقای مکارم شیرازی، مرحوم آقای فاضل لنکرانی(ره)، آقای وحید خراسانی، مرحوم آقای شیخ جواد تبریزی (ره)، مرحوم آقای بهجت(ره)، آقای نوری همدانی و .... استفاده نمودم که تقریرات اکثر این درسها موجود می باشد.

دروس فلسفه:

دروس فلسفه را محضر اساتید فرهیخته ای همچون ربانی گلپایگانی (بدایه الحکمه)، استاد فیاضی (نهایه الحکمه)، استاد مرحوم مهندسی (ره) (منظومه حاجی سبزواری) و مرحوم آیت الله انصاری شیرازی (ره) اسفار اربعه ملاصدرا را خواندم.

 

تدریس در قم :

1-  از سال دوم طلبگی در همان مدرسه­ی المهدی که تحصیل می کردم،  به تدریس ادبیات عرب و بعدها به تدریس اصول فقه و عقائد مشغول شدم و این امر تا ده سال ادامه پیدا کرد که در مدارک ضمیمه، گواهی آن مدرسه شریف، آمده است .

2-  از آن پس در مدارس مختلفی من جمله: جامعة الزهرا (س) و مکتب الزینب (س) مدرسه رضویه نیز چند سالی به تدریس ادبیات، فقه و مفاهیم قرآن ، اشتغال داشتم .

3-  چند سال به طور آزاد به تدریس رسائل شیخ انصاری(ره) در مدرسه آیة العظمی گلپایگانی مشغول بودم .

4-  در موسسه زبان انگلیسی دفتر تبلیغات موفق به اخذ مدرک سطح عالی زبان انگلیسی شده و 1 سال در همان موسسه به تدریس زبان انگلیسی اشتغال داشتم .

تدریس حوزوی در  مدرسه امام صادق (علیه السلام) کرج  :

1-  رسائل پایه 7 ، 6 دوره

2-  رسائل پایه 8 ، 6 دوره

3-  مکاتب پایه 9 ، 1 دوره

4-  مکاتب پایه 10 ، 3 دوره

5-  کفایة الاصول ، 1 دوره 

گواهی بخشی از این تدریس ها در مدارک ضمیمه ،آمده است . 

تدریس دانشگاه:

1-  عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی

2-  تدریس 15 سال دروس گروه معارف اسلامی در دانشگاه های تهران، خوارزمی، دانشگاه آزاد اسلامی کرج

3-  تدریس زبان تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی کرج

4-  تدریس فقه تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی کرج

5-  تدریس تفسیر قرآن برای اساتید دانشگاه خوارزمی به مدت سه سال

  

مدارک موجود:

1-  قبولی در امتحان مجلس خبرگان در سال 1378 و شرکت در انتخابات آن سال در مازندران.

2-  پایان نامه سطح 4 تحت عنوان "احکام شرط بندی در فقه اسلامی" که با معدل 50/18 و با رتبه عالی به پایان رسید.


چکیده رساله:

این رساله که تحت عنوان "شرط بندي و احکام آن در فقه اسلامی" تهیه شده است، پس از مطالب مقدماتی به موضوعاتی می پردازد که در دو بخش اساسی و چندین فصل، به قرار زیر ارائه می گردد:

بخش اول مشتمل بر دو فصل می باشد که فصل اول آن، مربوط به تعاریف لغوي و اصطلاحی مفاهیم کلیدي این تحقیق می باشد که مطالب این رساله به دنبال تبیین حقیقت وجودي آن مفاهیم و آشکار نمودن احکام آنها درفقه اسلامی می باشد.

اصلی ترین آن واژگان، کلمه "شرط بندي" است که معناي لغوي آن، بر اساس ریشه یابی که در این رساله صورت گرفته است، علامت شدن چیزي براي چیز دیگر است. و معانی دیگر این کلمه از همین جا نشأت می گیرد. و معناي اصطلاحی خاصی براي آن در فقه وجود ندارد، جز اینکه همان معناي لغوي به صورت پرورش یافته، تحت عنوان الزام و التزام، یا ایجاد علقه و ارتباط بین دو چیز، در کتابهاي فقهی، مطرح شده است.

و همین طور کلمه "سبق" که در لغت به معناي پیشی گرفتن در امور مادي و معنوي می باشد، و در اصطلاح، عقدي است که در فقه اسلامی براي برپایی مسابقه اي با اهداف سودمندي در عرصه هاي مختلف نظامی،فرهنگی، علمی و ... بین دو نفر یا بیشتر منعقد می شود. و می تواند در موارد خاصی به دنبال برد و باخت مالی نیز باشد.

و دیگر از کلمات محوري این پایان نامه، کلمه "قمار" است که در ریشه لغوي از ماده قمر ، به معناي ماه گرفته شده است چرا که اموال و احوال قمار باز همچون حالات ماه، متغیر به سوي کمی و زیادي است. و دراصطلاح فقها، قمار، شرط بندي با آلات قمار به همراه برد و باخت می باشد.

و بخش دوم این رساله ابتداً به بیان "حقیقت شرط بندي و مسابقه" و استخراج ماهیت آنها از ادله مربوطه پرداخته می شود، آنگاه احکام آنها را با استفاده از ادله شرعی، روشن می نماید. در این بخش ابتداً رساله به "تاسیس اصل" در موضوع شرط بندي پرداخته و اقسام شرط بندي را در فقه امامیه در چهار قسم، با شیوه حاي استدلالی بررسی می نماید؛ و در فصلی مستقل به حکم "مصادیق نو پدید" ، پرداخته و در این قسمت از بعضی از اقسام شرط بندي ها و مسابقاتی که در عصر ما پدیدار شدند، پرده بر می دارد. و مطالب متنوع دیگري در خصوص "حکم مال به دست آمده، در صورت فساد شرط بندي و موارد شبه قما ر"، موردبررسی قرار می گیرد.

و در فصل پایانی این رساله، "دیدگاه هاي فقهاي عامه" نسبت به مسئلهي مسابقه و شرط بندي ، مطرح شده و مقایسه اي معنا دار، بین نقطه نظرهاي عامه و خاصه صورت گرفته و تشابه و تفاوت هاي موجود بین آنها، مورد ملاحظه قرار گرفته است.

والحمدلله کما هو أهله.

3-  پایان نامه سطح عالی زبان انگلیسی از دفتر محترم تبلیغات اسلامی.

4-  گواهی حضور پنج سال (درایام حج) به عنوان مبلغ زبان دان از بعثه مقام معظم رهبری.

5-  گواهی چهار دوره حضور در صحنه های نبرد حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس.

 

سوابق شغلی:

1-  مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرج به مدت 9 سال.

2-  مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی تهران و کرج به مدت 5 سال.

3-  مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز به مدت 5 سال.

 

تالیفات چاپ شده:

1-  جلوه نخستین (بخشی از زندگی و تعالیم و رهنمودهای نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله)).

2-  خورشید دو آسمان(پرتوی از تعالیم و زندگی نامه امام رضا (علیه السلام)) .

3-  خدایا نامه (مناجات) .

 

فعالیت های تبلیغی:

به مدت سی سال در سنگر خطابه و منبر در بسیاری از استانهای کشور عزیز اسلامی همچون تهران، کاشان، یزد، زاهدان، مازندران، گیلان، کردستان، قم، قزوین، همدان به ویژه به مدت 16 سال در استان البرز در مناسبت های مختلف مذهبی و انقلابی و مراسم تکریم شهدای اسلام، در حوزه، دانشگاه، مساجد ، حسینیه ها، تکایا و مصلی­های نماز جمعه و... سخنرانی نمودم.

منبع : www.sadeghrazaghi.com

 

گفتنی است گروه ها و کانالهای مختلفی در فضای مجازی در حمایت ایشان تشکیل کردید که برخی از آنها به شرح زیر میباشند.

کانال تلکرام : @Dr_sadeghrazaghi

 @sadeghrazaghi

 

 

 
نظرات , دیدگاه ها  و پیامهای شما در خصوص مطلب بالا :
فرستنده: امین الله آقااحمدی  دوشنبه 03 اسفند 1394
 خداوند منان را شکر میکنیم که استاد ارجمند , فرهیخته و لایق از یاران آشنای خطه طالقان وفرزند البرز کاندید مجلس خبرگان رهبری استان البرز شدند . برای ایشان آرزوی توفیق و سربلندی داشته وحد اکثر تلاش را در تحقق این امر مینماییم .

شما هم میتوانید دیدگاه ها , نظرات  و پیامهای خود را درخصوص مطلب بالا , از طریق فرم زیر ارسال نمایید :

  * نام فرستنده : 
پست الکترونیکی :
* متن پیام:
 
  © 2006 www.naryan.com | Taleghan, Naryan | SMS: 3000722001892

صفحه اولاخبارآموزشیاقتصادی |گالری |ناریان درجهانیادیارانتماس با مادرباره مانقشه سایت