صفحه اول درباره ما اخبار اقتصادی  آموزشی گالری ناریان در جهان یاد یاران تماس با ما  نقشه سایت
 

شهید محمد شریف کاظمی

 

                                                                                                                                                     

نوجوان بود که می خواست به جبهه برود. اما خانواده اش مخالف بودند. زیرا برادر بزرگترش (شهید قربانعلی صابری) هنوز در جبهه بود و پاسخ آنها این بود که محمد اجازه دهد تا برادرش از جبهه برگردد و بعد محمد به جبهه برود .

شهید محمد شریف کاظمی  در سال1344 در عباس آباد (مازندران) متولد شد . دوران کودکی را همان جا گذراند.

5 ماه کامل را در جبهه ماند و به وظیفه اش عمل کرد . تا اینکه در تاریخ 1364/11/11 در مریوان بر اثر اصابت تیر مستقیم به فیض عظیم شهادت نائل آمد و در زادگاهش به خاک سپرده شد .

(یادش گرامی باد...)

                               مختصری از زندگی نامه دو برادر شهید قربانعلی و محمد شریف کاظمی

خانوادة این دو شهید از جمله طالقانی های مقیم عباس آباد تنکابن بوده و سالها در آن خطه به فعالیتهای کشاورزی مشغول می باشند. پدر و مادر این دو شهید پاکباخته، بسیار متدین و انقلابی بوده و همیشه در مسیر پر افتخار حضرت امام خمینی (ره) قدم برداشته و حامی انقلاب مقدس اسلامی در تمام مراحل بوده و در راهپیمائی ها و مجامع انقلابی حضور فعال داشتند. شهید قربانعلی در اردیبهشت 1342 در این خانواده چشم به جهان گشود و تحصیلات ابتدائی و راهنمایی را در منطقه عباس آباد به اتمام رساند. آنگاه برای انجام خدمت مقدس سربازی در منطقه کردستان حضور پیدا کرد و در تاریخ 63/6/3 در منطقه سردشت کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و قربانعلی قربانی راه دین گردید. در این شرائط برادرش محمد که بسیجی نوپایی برای اسلام بود نمی توانست اسلحه برادر را بر زمین ببیند، لذا با حضور در پادگانهای آموزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خود را مهیّا برای ایفای نقش حمایت از ولایت و دیانت کرد و پس از سالگرد شهادت برادرش او هم عازم جبهه های کردستان شد و نهایتاً در تاریخ 64/11/11دعوت إرجعیِ حق را لبیک گفت و در جمع مهمانان ویژه خدا (عند ربهم یرزقون) گردید و اجساد مطهر این دو قربانی اسلام در مزار شهداء آقا سید کیا ابوالحسن واقع در عباس آباد تنکابن به خاک سپرده شد.

نکاتی از وصیت نامه شهید محمد شریف کاظمی

1-  امام خمینی (ره) ابراهیم زمان و امید مستضعفان جهان و قلب ملتهای رنج دیده می باشند.

2-  ایران عزیز این کشور رسول الله (ص) و مکتب اسلام که همیشه از طرف کفار مورد هجوم بوده از ما حق دفاع و حفاظت دارد.

3- باید ما برای حفظ کشور و اسلام بکوشیم همانطور که امام (ره) فرمودند: چشم امید من به شما جوانان برومند است که ادامه دهندگان راه امام حسین (ع) هستید.

4- ما او را (امام خمینی ره) تنها نخواهیم گذاشت و یار و یاور او خواهیم بود وگوش به فرمان او.

5- ما همچون کوه در مقابل یاوه گویان ایستاده ایم.

6- آگاه باش (ای امام ره) که اسماعیلت (خود شهید) هرگز از فرمان باریتعالی سر باز نمی زند و مرگ در راه خدا را جز سعادت نمی داند.

7- شهادت بهترین نعمت خداوند است.

برگرفته از : کتاب یادواره شهدای ناریان

 

 

  © 2006 www.naryan.com | Taleghan, Naryan | SMS: 3000722001892

صفحه اولاخبارآموزشیاقتصادی |گالری |ناریان درجهانیادیارانتماس با مادرباره مانقشه سایت