صفحه اول درباره ما اخبار اقتصادی  آموزشی گالری ناریان در جهان یاد یاران تماس با ما  نقشه سایت
 

شهيد ابراهيم رزاقي

                                                                                    

                                                                  وصیت نامه شهید ابراهیم رزاقی

محل وتاریخ شهادت : اهواز 1361/02/12

اینجانب ابراهیم رزاقی فرزند شهباز رزاقی دارای شماره شناسنامه 22 صادره از کرج،اعزام به جبهه حق علیه باطل میباشم.اگر اینجانب شهید شدم(انشاالله)وصیت نامه من از این قرار است :

من از همه فامیلها و آشنایان راضی هستم امیدوارم که آنها هم از من راضی بوده باشند(انشاالله)و خواهشی که من از همه فامیلها و آشنایان میکنم این است که از این انقلاب اسلامی به رهبری حضرت ایت الله العظمی امام خمینی بت شکن،یاور مستضعفین پشتیبانی بکنند و این رهبر آگاه مسلمانان جهان که روزی در بهشت زهرا فرموده من توی دهن این دولت میزنم من دولت تعیین می کنم،همینطور هم شد و گفت امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و همین هم شد و گفت ما صدام را شکست میدهیم و همین هم دارد می شود(انشاالله) وشما ملت اگر بخواهید پیروزی نهایی را دریابید باید از روحانیت مبارز پشتیبانی کنید و اگر روحانیت از صحنه کنار برود حتما" به انحراف کشیده می شود این انقلاب زیرا که ما دیدیم که روشنفکرها چه کاری کردند. برای همه روشن است زندگی در اصل مبارزات هر مبارزه ای مبارزه در راه اسلام است زیرا اسلام بالاترین مبارزات است.مگر ما از اسراییل و امریکا کمتر هستیم نه بلکه بیشتر هم هستیم ما چرا نباید کاری بکنیم که خودمان باشیم و من امیدوارم که ملت مخصوصا" خانواده من هیچ وقت از مبارزه با ستمگران دست برندارند(انشاالله)

.برادر من در جبهه شهید شده است زیرا شما فکر نکنید من برای انتقام او میروم نه من باید جای او را خالی نگذارم من اگر شهید شدم شما هیچ ناراحت نشوید زیرا من راه خودم را انتخاب کرده ام و همه خانواده من می دانند و من را پهلوی برادرم دفن کنید حتما"این کار بشود اگر مسئولان بهشت زهرا مخالفت کردند از آنها خواهش کنید که این کار را برای من بکنند و من عرضی ندارم. خدانگهدار شما باشد. 


زندگی نامه شهید ابراهیم رزاقی

نام پدر حاج شهباز، نام مادر زبیده

شهید ابراهیم در سال 1337 در طالقان روستای ناریان به دنیا آمد و دوران کودکی را در طالقان و تهران سپری نمود.ایشان بعدها متأهل شدند و ثمره این زندگانی مشترک ،یک فرزند پسر به نام مهدی بود که بعد از شهادت برادرش خلیل این تنها فرزند بر اثر سوختگی از دست رفت. او پس از شهادت برادرش دیگر تاب و توان ماندن در پشت جبهه را نداشت .هنوز یک ماهی از شهادت برادرش نگذشته بود که در تاریح 61/2/10به عنوان نیروی جهادگر بسیجی از کرج راهی جبهه جنوب شد و در تاریخ 61/2/12به درجه رفیعه شهادت نائل آمد. لازم به ذکر است که این شهید از ارادتمندان واقعی امام خمینی (ره) و سراپا گوش به فرمان  ایشان بودند. در کوران انقلاب خدمت سربازی را در ذوب آهن اصفهان سپری می نمود که امام راحل دستور تخلیه پادگان ها را صادر نمودند. ایشان نیز فرمان امام را لبیک گفتند و به انقلابیون پیوستند. بعد از پیروزی انقلاب دوباره خدمت مقدس سربازی را ادامه داد. پس از پیروزی انقلاب با درکی صحیح از جریانات سیاسی کج راهه ها را می شناخت و با آن ها مبارزه می کرد و مروّج خط اصلی انقلاب به رهبری امام (ره) بود و از همین رو یکی از مخالفین سرسخت بنی صدر و خط منافقین بود. در وصیت نامه اش توصیه اکید داشت که مبادا از امام و راه امام دست بردارید. پشتیبان انقلاب و امام باشید تا به انقلاب آسیبی نرسد. می گفت: اگر شهید شدم برایم گریه نکنید، چون راهم را انتخاب کرده ام. مبادا فکر بکنید بخاطر اینکه برادرم شهید شده به جبهه می روم. من فقط به گفته امام و خط امام لبیک گفتم و حتما شهید می شوم و راه برادرم را ادامه می دهم.

 مزار این شهید قطعه 26 بهشت زهرا در جوار گلگون کفنان اسلام می باشد.

نکاتی از وصیت نامه شهید ابراهیم رزاقی

تاریخ وصیت نامه   1361/2/12

1- از همه خواهش می کنم از انقلاب اسلامی و امام خمینی بت شکن و یاور مستضعفان، پشتیبانی کنید.

2- شما ملت اگر بخواهید پیروزی نهائی را دریابید باید از روحانیت مبارز، پشتیبانی کنید.

3- حقیقت زندگی همان مبارزه در راه اسلام است.

4- ما باید تلاش کنیم که روی پای خود بایستیم و خودمان باشیم (نه خود باخته در مقابل مستکبران)

5- من امیدوارم که ملت ما مخصوصاً خانواده من هیچ وقت از مبارزه با ستمگران دست برندارند.

6- برادرم در جبهه شهید شد ولی من برای انتقام خون او نمی روم. (بلکه برای دفاع از اسلام می روم) تا جای او خالی نباشد.

7- از شهادت من ناراحت نباشید زیرا من خودم راه خود را انتخاب کردم.

       من نمی گویم سمندر باش یا پروانه باش         گر به فکر سوختن افتاده ای مردانه باش

برگرفته از: یادنامه شهدای ناریان

 

  © 2006 www.naryan.com | Taleghan, Naryan | SMS: 3000722001892

صفحه اولاخبارآموزشیاقتصادی |گالری |ناریان درجهانیادیارانتماس با مادرباره مانقشه سایت