صفحه اول درباره ما اخبار اقتصادی  آموزشی گالری ناریان در جهان یاد یاران تماس با ما  نقشه سایت
 

شهيد عنايت اله رزاقي

زندگی نامه شهید عنایت الله رزاقی

شهید عنایت الله رزاقی در سال 1322 در روستای ناریان بخش طالقان در یک خانواده مستضعف بدنیا آمد و به علت نداشتن مدرسه در آن روستا به مکتبخانه میرفت درسهای قرآن و اصول وعقاید را فرا میگرفت و از آن زمان تا هنگام شهادت از خواندن قرآن غافل نبود.او تا سن 16 سالگی با خانواده خود زندگی میکرد،اما بدلیل کمبود درآمد خانواده خود عازم تهران گردید و در یکی از کارخانه ها مشغول بکار شد.تا در این راه علاوه بر کمک به خانواده از زندگی نسبتا" متوسطی برخوردار شود ، در دوران کودکی علاقه وافری به مراسم روضه خوانی و تعزیه داشت و همیشه در چنین مجالسی شرکت میکرد و بعد از آمدن به تهران در مدرسه شبانه ثبت نام نمود و تا پایان دوره ابتدایی به تحصیل پرداخت.اوقات فراغتی بعد از پیروزی انقلاب نداشت چون همیشه در جبهه ها بسر میبرد و یا در محل کار خود مشغول بود و یا در بسیج محله بسر میبرد.

شهید رزاقی فردی متواضع بود و نسبت به همه احترام خاصی قائل میشد و همیشه ذکر خدا بر لب داشت و نماز و روزه را همواره به پا میداشت و به آقا امام حسین(ع)علاقه خاصی داشت و در ایام محرم در هیئت کفشهای مردم را مرتب میکرد و میگفت من نوکر امام حسین(ع) هستم.وي يكي ازبنبان گذاران حسينيه ناريانيها درمحله امامزداه عبداله تهران بوده وزحمات وتلاشهايش درخريد و ساخت ومرمت حسينيه مثال زدني بودوهيچگاه ازخاطرها پاك نمي شود.

شهید بعنوان یک معلم برای خانواده و همشهریانش بود،همیشه از اسلام میگفت و عمل میکرد و از گذشته با رژیم پهلوی مبارزه میکرد و به خانه اقوامی که تلویزیون داشتند نمی رفت،چون در آن زمان تلویزیون عامل ترویج فرهنگ استعماری و غرب زدگی بود،با پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت و به همراه گروه شهید مصطفی چمران به مبارزه با متجاوزین پرداخت.شهید رزاقی سیزده بار به جبهه اعزام شد و در طول این مدت یکبار مجروح شد و چند روزی در بیمارستان بستری بود.

ایشان در جبهه از روحیه بالایی برخوردار بودند و در چندین عملیات شرکت کردند و آخرین بار در جزیره ام الرصاص و عملیات والفجر 8 شرکت نمود که تخریب چی گردان بود،او با شجاعت جنگید و به ملکوت حق پیوست و پیکرش در همان محل باقی ماند و تنها یادبودی از ایشان در گلزار شهدای روستای ناریان قرار دارد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.


 

بسمه تعالی

وصیت نامه شهید عنایت اله رزاقی

محل شهادت: ام الرصاص

تاریخ شهادت : 21/11/1364

ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.

با سلام و درود به ارواح پاک شهدای حق از حسین تا زمان خمینی و با سلام و درود به اماممان خمینی،سخنانم را آغاز میکنم...

عنایت اله رزاقی فرزند عشرت اله رزاقی متولد 1322 شماره شناسنامه 16

خداوندا،تو را شکر میکنم از این که این فیض بزرگ الهی را نصیب من کردی و مرا جزء سربازان خود قرار دادی و افتخار اینکه زیر پرچم توحید وعدل اسلامی بجنگم را نصیب من حقیر نمودی و جرات این را به من دادی که بگویم سرباز امام زمانم و فریاد برآورم که ای کفرجهانی ما زنده ایم و نخواهیم گذاشت ظلم در جهان بماند و ظالمی زنده باشد،نخواهیم گذاشت که ابر قدرتی جرات تجاوز به ای کشور اسلامی و بلکه هر کشور مظلوم دیگر را بنماید،آری به جبهه آمدم که خواب را از صدامیان و از اربابانشان بگیرم و آرزوی قادسیه را به دلشان بنشانم.

حال که آمدم و در جبهه جنگیدم و شهد شهادت را نوشیدم افتخار میکنم  و الان است که خود را از سربازان واقعی امام زمان میدانم،با اینکه میدانم لیاقت این منصب و اسم را ندارم با این حال از خدا میخواهم که گوشه چشمی به من بکند تا از آتش جهنم نجات پیدا کنم (انشالله)

امت عزیز و شهیدپرور ایران،وقتی ما خواستیم روی پای خود بایستیم و استقلال داشته باشیم و اسلام را زنده کنیم باید صبر هرگونه رنج و سختی را داشته باشیم،در موقع کمبود قناعت کنیم و با کم مصرف کرد کمبود را از بین ببریم،آری باید برای اینکه اسلام پا بگیرد و ریشه کند و پا برجا بماند  مانند پیغمبران و امامانمان گرسنه بخوابیم و لباسهای ارزان قیمت بپوشیم و در حفظ ارزشهای انسانی بکوشیم.از طرف دیگر برای زنده ماندن اسلام باید با کلیه کسانی که در مقابل اسلام قد علم کرده اند و میخواهند به انقلاب ضربه بزنند مبارزه کنیم و از مال و جان خود مایه بگذاریم و روی این اصل بود که من به جبهه آمدم و حتم میدانم که خدا به وعده اش عمل میکند و به مجاهدان راه خودش باغهای بهشتی را که جویهای آب زیر آن روان است خواهد داد.

دست آخر از تمام فامیلها و آشنایان میخواهم از حمایت امام دست برندارند چون بی اعتنایی به امام خدای ناکرده باعث روبرگرداندن خدا از این مملکت است.از ولایت فقیه حمایت کنید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

پیامی هم دارم به خانواده ام:از خانواده ام بخصوص همسر مهربانم میخواهم که در تربیت بچه ها کوشش بسیار بخرج دهد تا پسرانم به مانند علی اکبرها بشوند و دخترم همچون بانویش زینب گردد.طوری فرزندانم را تربیت کن تا از حامیان اسلام و ولایت فقیه بشوند(انشاالله).

در ضمن وصیتنامه ای که قبلا" زیر نظر سید عبادالله میرغیاثی تنظیم شده قابل اعتبار است و خواهش میکنم مفاد آن وصیتنامه زیر نظر شیخ ابوالقاسم رزاقی اجرا شود.

5/12/1363 جوب پادگان دوکوهه ساعت 6 بعدازظهر.

تیپ سیدالشهداء ، سپاه 11 قدر ، گردان حر ، گروهان شهید صدوقی ، دسته 1 ، تیم 2 . 

عنایت الله رزاقی


مروری بر زندگی شهید عنایت الله رزاقی

از جمله باقیات صالحات مردم شریف روستای ناریان ، مؤمنی فداکار و بسیجی خداخواه و مسلمانی خداجو، مجاهدی مخلص و مبارزی بی ادعا و رزمنده ای متواضع، برای خدایش بنده ای مخلص و برای پیامبر(ص) رهروی صادق و برای امامان ارادتمندی با ولایت و برای سیدالشهداء خادمی رهنورد و برای حضرت روح الله(ره) مقلد و مریدی راستین و شاید در یک کلمه بتوان او را رجائی شهیدان این روستا نامید. او همان شهید واصل عنایت الله رزاقی بود. پدر و مادر این شهید مرحوم عشرت الله رزاقی و مرحومه مغفوره رقیه، در زندگی پر تلاش و قانع و ساده، ولی پر مهر و محبت، زمینه پرورش فرزندانی خدوم را فراهم می کردند و می توان شهید عنایت را زرّ نابی نامید که کیمیای وجود امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی حقیقت و جوهرة این مرد الهی را برملا کرد.

او در تاریخ 1322 در روستای ناریان به دنیا آمد و پس از گذراندن دوران مکتب خانه و آموزش تعالیم دینی و قرآن مجید در کنار پدرو مادر، حامی و یار و کمک کار آنها بود، به زندگی و معیشت خانواده کمک می رساند و در سن 16 سالگی عازم تهران شد و در آنجا در کارخانه ای مشغول کار گردید و شبانه مراحلی از تحصیلات را طی نمود، ولی آنچه به او بها می داد تکامل عملی این شهید بود که با اتصال به محافل دینی و شرکت در هیئات مذهبی به ویژه هیأت خامس آل عبای ناریانیهای مقیم مرکز و استماع سخنان سخنرانان دینی از پختگی و کمال الهی ویژه ای برخوردار شده بود و برای همگان چهره ای دوست داشتنی و متدین و متواضع را نشان می داد که هر کسی را جذب خود می کرد.

در مجالس روضه سیدالشهداء (ع) که عاشق آن بود خدمت را افتخار خود دانسته و حتی به جفت کردن کفش عزاداران حسین افتخار می نمود. روحیة انقلابی و مراتب تقید دینی او آنچنان بود که چهره ای روحانی و معنوی از او در اذهان و خاطره ها باقی ماند و پس از شروع جنگ تحمیلی با شرکت در جنگهای نامنظم به همراه سردار شهید مصطفی چمران آخرین کلاس کمالات را پیمود. او سیزده بار به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و یک بار جراحت برداشت، ولی در عین حال تن زخمی او که ابزار روح بلند پروازش بود از این سیر باز ننشست و در عملیاتهای مختلف شرکت و نهایتاً در جزیره امّ الرصاص و عملیات والفجر 8 که به عنوان تخریب چی بود، شجاعانه جنگید و هستی اش را سخاوتمندانه تقدیم خدای خویش کرد و جاودانه باقی ماند و بدن مطهّرش در همان محل تا یوم النشور می ماند تا با افتخار در صف شهیدان حق محشور گردد انشاءالله.

          آنـانـکـه مـریـد چـهارده معصومند                         همواره به جرم عاشقی محکومند

          این طائفه سرنوشتشان معلوم است                          یـا کـشـتـه زهـرنـد و یـا مسمومند

***

نکاتی از وصیت نامه شهید عنایت الله رزاقی

تاریخ تنظیم وصیت نامه63/12/5

1- خداوندا تو را شکر می کنم از اینکه ... مرا جزو سربازان خود قرار دادی.

2- ما زنده ایم و نخواهیم گذاشت ظلم در جهان بماند .. و ابرقدرتی جرأت تجاوز به این کشور اسلامی و بلکه هر کشور مظلوم دیگر را بنماید.

3- امت عزیز و شهید پرور ایران، وقتی ما خواستیم روی پای خود بایستیم و استقلال داشته باشیم و اسلام را زنده کنیم باید صبر هرگونه رنج و سختی را داشته باشیم.

4- در موقع کمبود قناعت کنیم و با کم مصرف کردن کمبود را از بین ببریم.

5 - باید با کلیه کسانی که در مقابل اسلام قد علم کرده اند و می خواهند به انقلاب ضربه بزنند مبارزه کنیم.

6- از تمام فامیلها و آشنایان می خواهم که از حمایت امام دست برندارند.

7- از خانواده ام بخصوص همسر مهربانم می خواهم که در تربیت بچه ها کوشش بسیار به خرج دهد تا پسرانم مانند علی اکبر (ع) بشوند.

8- طوری فرزندانم را تربیت کن تا از حامیان اسلام و ولایت فقیه بشوند.

9- وصیت نامه سابقم قابل اعتبار است و خواهش می کنم مفاد آن وصیت نامه زیر نظر شیخ ابوالقاسم رزاقی اجرا شود.1 

1- منظور شهید حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ ابوالقاسم رزاقی است که تا آن تاریخ به شهادت نرسیده بودند.

برگرفته از: یادنامه شهدای ناریان

 

 

  © 2006 www.naryan.com | Taleghan, Naryan | SMS: 3000722001892

صفحه اولاخبارآموزشیاقتصادی |گالری |ناریان درجهانیادیارانتماس با مادرباره مانقشه سایت